ארה"ב – נעקץ מזהרון – תראו איך זה נראה..ואיך טופל

כאב נורא שיכול לשתק

בתחילת השבוע הגיע לבית חולים בפלורידה שבארה"ב צולל אשר נפגע מעוקץ של זהרון.

הצולל, דר' תום רוברט (Tom Robert) הגיע לבית החולים כשרגלו מכוסה בשלפוחיות. דר' רוברט תיאר את שארע: "בשלב העליה, לא שמתי לב כי בסמוך לרגלי יש דג זהרון. בחוסר תשומת לב, פגעתי עם רגלי השמאלית בקוצי הגב של הזהרון".

הסירה ממנה צלל היתה במרחק של כ – 30 מייל מהחוף.

"זהו הכאב הנורא ביותר שחוויתי בחיי. כאילו מישהו הדליק לפיד על הרגל שלי. הרגשתי שהעצמות שלי עולות באש" הוסיף דר' רוברט.

האינסטינקט הראשון הוא לשים קרח על מקום העקיצה, אבל דווקא מים חמים הם אלו שהרגיעו את הכאב. "תוך כדקה מרגע ששפכו לי מים חמים על הרגל, ירד רף הכאב מ '20' ל – '2' ".

הזהרון איננו רעיל וחובבי דגי המאכל מציינים שבשרו טעים, אולם, בקוצי הגב שלו יש ארס אשר גורם לכאב נורא. הארס הינו על בסיס חלבון ולכן, מים חמים מפרקים את החלבון ומסייעים להקלה מיידית של הכאב.

"הייתי צריך להתנהל בצורה יותר זהירה, לשמור על איזון ולהיות מודע יותר לסביבה" סיכם דר' רוברט, "זהו לקח שלא אשכח כל חיי".

הזהרונים כדגים פולשים עושים נזקים לסביבה ונחשבים לטורפי על. במקומות רבים בעולם החלו לאפשר צייד מאסיבי שלהם על מנת למזער את הנזק. על המלחמה בזהרונים באיזור הים הקריבי פרסמנו לפני מספר חודשים – לכתבה לחצו כאן.

דיווח רשת החדשות abc3 news על המקרה בו נפגע דר' רוברט מזהרות בעת הצלילה:

כתבות נוספות

One Comment

  1. זהרון בהחלט יכול לגרום למוות , ישנם מספר מינים של זהרונים ולכל מין איכות שונה של הרס . גיל הנפגע ,מצבו הגופני , מקום העקיצה , כמות ההרס ,זמן פינוי לבית חולים , תגובה נכונה ומקצועית של הרופאים הם הגורמים שיכולים להשפיע . ההרס גם מוריד לחץ דם ודופק לרמות של סכנת חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן