אחרי שישה מקרי מוות בשבוע האחרון, התאחדות הצלילה האוסטרלית קוראת להחמרת הסטנדרטים

שישה צוללים ושנורקליסטים מצאו את מותם באיזור שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef)

בשבוע האחרון מצאו את מותם לא פחות משישה אנשים שעסקו בצלילה ספורטיבית ובשנורקלינג באוסטרליה. בימים רביעי ושישי האחרונים (16-18 לנוב' 2016) מתו שלשה תיירים שעסקו בצלילה, בשבת מת תייר שעסק בשנורקלינג ושניים נוספים טבעו למוות ביומיים האחרונים.

חלק ממקרי המוות היו של אנשים מבוגרים ונגרמו מהתקפי לב שהתרחשו במהלך הצלילה.

נשיא התאחדות הצלילה האוסטרלית – גרהם הנדרסון (Graham Henderson) קרא בימים האחרונים להחמרת הסטנדרטים בכל הקשור להכשרת צוללים ולבדיקות הרפואיות הנדרשות מצוללים. הנדרסון טוען כי הגיל הממוצע של הצוללים עולה בהתמדה ובשנים האחרונות עוד אנשים בגילאי 60 ומעלה מצטרפים לענף. "החבר'ה המבוגרים נמצאים בכושר טוב סכ"ה, הם בעלי אמצעים וזמן ונהנים מצלילות באתרים אקזוטיים" ציין גרהם. יחד עם זאת, הבדיקות הרפואיות הנדרשות אינן מספיקות ומספר כזה של מקרי מוות הוא חריג וניתן למצוא קשר בין גילם של הצוללים, מצבם הרפואי ומקרי המוות.

איכות הקורסים והקפדה על הכללים

נשיא ההתאחדות האוסטרלי העלה טענה גם לגבי איכות הקורסים המועברים במדינה (ובכלל): "למען האמת, חלק מהקורסים הם די מינימליסטים, יש להחמיר את הסטנדרטים לגבי ההכשרות המועברות במדינה". "בנוסף, אנו רואים אנשים רבים הצוללים לבדם או שפשוט בוחרים להתרחק מהקבוצה ומוצאים את עצמם במצבים בעיתיים ללא גיבוי ועזרה" ציין גרהם.

התאחדות הצלילה האוסטרלית היא הגוף המוכר על ידי ממשלת אוסטרליה לתחום הצלילה הספורטיבית. אחרי מספר מקרי מוות גדול כל כך בזמן כה קצר, ככל הנראה תבוצע אכן פעולה משמעותית להבטחת שלום הצוללים.

דיווח של רשת חדשות באוסטרליה לגבי שני תיירים במצרפת שמתו תוך כדי שנורקלינג:

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן