אתר צלילה – ספינות טבועות -זאב הים

אתרי צלילה – ספינות טבועות –  אתר זאב הים

מיקום כללי: כ – 1.5 ק"מ מערבית לחוף יפו

הגעה: בסירה בלבד. מועדון צלילה אוקטופוס מוציא צלילות לאתר.

שנת הטבעה: 1993 (הספינה הראשונה שטובעה באופן יזום ע"י התאחדות הצלילה)

תיאור האתר: הספינה "זאב הים" שימשה כספינת אימון של צוערי בית הספר לקציני ים בעכו ונקראה על שמו של רב חובל זאב הים (וולודיה איצקוביץ) שהיה אחד ממיסדי בית הספר ומנהלו בין השנים  1939-1943.

ושוב, פרק קצר בהיסטוריה של הימאות בארץ ישראל:

וולודיה איצקוביץ, נולד באודסה שאוקריינה ב 1911. לאחר שהשלים את לימודיו בבית הספר לקדטים באודסה, עלה ארצה ב 1924 (ימי העליה השלישית) והצטרף לגרעין המיסד של קיבוץ השומר הצעיר אשר קבע את מושבו על גדות הירקון – לימים קיבוץ אפיקים. בשנת 1928 החליטו חברי הקיבוץ להעתיק את מקום מושבם ובחרו בחצר כינרת כמקום מושבם. זאב הים (השם העברי שאימץ לו), עזב את הקיבוץ לטובת הקמת 'אגודת יורדי ים זבולון' שעסקה בחינוך בני נוער ובהכשרתם למקצועות הימאות. בשנת 1938 היה ממייסדי בית הספר הימי ליד הטכניון בחיפה (חלק מבית הספר בסמת), אשר העתיק את מקום מושבו בשנת 1954 לעכו ומאז נקרא 'בית הספר לקציני ים עכו'. במהלך מלחמת העולם השניה התמנה למנהל המוסד ולקראת תום המלחמה, אחרי שירות בצי המלכותי הבריטי, היה ממקימי הזרוע הימית של ארגון 'ההגנה' – ה 'דולפין'.

וולודיה איצקוביץ - רב חובל זאב הים

זאב הים

לאחר שחרורו, נשלח זאב הים, ע"י דויד בן גוריון, לאיטליה, לצורך רכישת כלי שייט. חלק הסירות הוכשרו כסירות נפץ, אשר שימשו במהלך מלחמת העצמאות להטבעתה של המשחתת המצרית האמיר פארוק אשר טובעה מול חופי עזה. (הווארד רוזנשטיין היה כנראה הראשון בארץ שצלל אליה, בתחילת שנות ה 70)

זאב הים נפטר בשנת 1977 בגיל 76 בביתו שבחיפה.

  • מה ניתן לראות: הספינה , כ- 50 מטר אורכה, מונחת על קרקע חולית ובסה"כ נשתמרה במצב טוב. למעט חלקים מהתורן אשר נפל ונמצא לצידה. בד"כ ניתן לראות להקות של כרומיות, סרגוסים, ולעיתים גם לוקוסים וחזירים.

אתר הצלילה זאב הים

איור באדיבות רשות הצלילה במשרד התרבות והספורט.

OKטיפ מ diver: הראות בד"כ איננה טובה ותקופה מומלצת  לצלילה באיזור היא עונת החורף . צריך לשים לב לזרמים חזקים בעונת החורף.

 

תמונת הספינה באדיבות מארק פדר – http://www.tek-dive.com/

 

 

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן