וידאו – קבוצת דייגים מנסה לשחרר לוויתן מרשת דייג

סרטון שצולם סמוך לחופי עומאן

לא בטוחים שהלוויתן שרד

בסרטון שהועלה לרשת אתמול (5 לדצמ' 2017) צולמו חבורת דייגים כשהם מנסים בכל כוחם לשחרר לוויתן גדול סנפיר (humpback whale) מרשת שנכרכה על גופו העצום. במשך למעלה משלש שעות עמלו הדייגים לחתוך את הרשת כשמדי פעם הלוויתן צולל ואז חוזר אל פני המים לנשום.

ג'וליאן חוסייני (Julian Husseini) ואחיו אדמונד תושבי דובאי אשר היו על הסירה ותיעדו את נסיונות החילוץ פרסמו באינסטגרם: "כשהתקרבנו, זיהינו שמדובר בלוויתן. בתחילה חשבנו שהוא מת כי הוא היה ללא תזוזה. הגענו לצד הלוויתן אשר היה לכוד ברשת דייגים מזנב ועד ראש ולכן לא יכל לזוז, לפתע הוא עשה תנועה קלה ושחרר אויר דרך נחיר הנשימה ואז הבנו שהוא עדיין בחיים. גופו היה מכוסה בחתכים ונראה כאילו היה מסובך ברשת ימים ואולי שבועות!"

חילוץ לוויתן בעומאן
Photo: Courtesy Edmond Husseini

הלוויתן נראה מותש ונשאר מספיק זמן מעל פני המים כדי שנוכל להתחיל לחתוך את הרשת. במהלך השעות הבאות, ניסו הנוסעים שעל הסירה לחתוך את הרשת באמצעות שני סכינים שהיו ברשותם. מהר מאוד נשחקו הסכינים והמאמץ לא היה קל.

בשלב מסוים קפץ אחד מהאנשים שהיו על הסירה וניסה לסייע ללוויתן מתוך המים אך היה חשש שיסתבך ברשת גם הוא ויגרר ע"י הלוויתן בשעה שצלל את מתחת לפני הים.

הלוויתנים ממין זה נמצאים בסכנת הכחדה ורק כ 100 פרטים מהר נצפו בשנים האחרונות בים הערבי.  גורמי איכות הסביבה וביולוגים ימיים מעומאן קראו לשייטים וצוללים שלא להתקרב ליונקים ימיים שכן מפגש כזה מסוכן!

"לא ברור אם הלוויתן נשאר בחיים" אמרו האחים, הוא היה תשוש ובלחץ. אנשי איכות הסביבה ביקשו משייטים ואנשי ים לדווח המידה ויתקלו בלוויתן.

מקור
https://www.thenational.ae/uae/divers-attempt-to-rescue-humpback-whale-caught-in-fishing-net-off-the-coast-of-oman-1.681585

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן