מעקב – משפחתו של צולל הצלה שטבע מתכוונת לתבוע את הרשויות

טבע במהלך אימון הנהר הנייאגרה באוקטובר 2017

הכשרה לא מתאימה לתנאי האימון וציוד לא מתאים

כפי שפרסמנו כאן לפני כארבעה חודשים, קצין משטרת באפלו, סגן קרייג להנר (Craig Lehner) מצא את מותו במהלך אימון של יחידת צוללי הצלה שבה התנדב. במשך חמישה ימים חפשו כוחות ההצלה עד שנמצאה גופתו. עתה מתכוונת משפחתו להגיש תביעה משפטית כנגד הרשויות בטענה לרשלנות אשר גרמה למותו.

המים השוצפים ומלאי הפסולת בנהר הנייאגרה לא היו תנאים מוכרים לקרייג. הוא עבר את קורס הצלילה במים החמימים והשקטים של הקריביים ואימוני יחידת ההצלה שבה התנדב, התקיימו בנהר הבאפלו שזרימתו איטית ומימיו צלולים יותר.

באוקטובר שעבר, הצטרף להנר לאימון יחידת הצוללים בנהר הנייאגרה. זהו האימון הראשון שקיימה היחידה באתר זה, מזה כשנה. כאמור, להנר לא צלל במקום מעולם. עוד טוענת המשפחה כי מפקד יחידת הצוללים אשר לו 30 שנות נסיון, איננו מוסמך כלל להדריך צלילה!

טענות גם לגבי ציוד הצלילה שבו השתמש הצולל

מתחת למים, בזמן הצלילה היכולת של קרייג לתקשר היתה מוגבלת מאוד. עיקר התקשורת בין הצולל לצוות שהיה על גדת הנהר התבצעה על ידי משיכה בחבל אליו היה קשור, אך בשל הזרם החזק, הדבר איננו אפקטיבי כלל. הצוות איננו מצוייד במסיכות Full Face ואין להם אמצעי קשר כפי שניתן להתקין במסיכות אלו.

בנוסף, טוענת המשפחה, לא צוייד קרייג בשאקל בעל שחרור מהיר אשר עשוי היה לעזור לו להשתחרר בשעה שנלכד בין סלעים בזרם החזק.

quick-release snap shackle - שאקל עם שחרור מהיר
quick-release snap shackle – שאקל עם שחרור מהיר

מידע גלוי לציבור

שלא כמו בארץ, מידע רב נחשף לציבור וכמובן למשפחתו של הצולל בחודשים האחרונים. דוח החקירה המשטרתי בן 130 עמודים מפרט את שגרת האימונים, סוגי הציוד וההכשרות אותם עברו 18 צוללי היחידה שכולם אנשי כוחות הבטחון במדינה ולהם זו משימה התנדבותית. ללא ספק מידע זה ישמש להפקת לקחים ושיפור אימוני יחידות ההצלה בארה"ב.

אחד המומחים שהתראיינו לכתבה מיכאל סילברמן (Michael Sieverman) שהוא מדריך צלילה המיומן בצלילות הצלה ושוטר במשטרת קליפורניה, הדגיש את חשיבות בניית האימונים באופן מדורג: "ללמוד איך לצלול נכון זה ללמוד איך לפתור בעיות כאשר הן קורות וללמוד איך לא להגיע לסיטואציה שעלולה להתפתח לבעיה"

ללא ספק מותו של קרייג להנר והמידע הרב המתפרסם יכולים לשמש כאבן דרך ליחידות צוללי הצלה ברחבי העולם לצורך שיפור ולמידה.

לצפיה בכתבה ברשת הטלויזיה WGRZ – לחצו כאן

 

מקור
InvestigatingPost

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן