תאונת צלילה באנגליה – מצא את מותו כאשר נשלח לאסוף כדורי גולף

צולל לא מיומן, ציוד לא מתאים. מוות מיותר

בבוקרו של ה 11 בפבר' 2016, יצא גראת' פו (Gareth Pugh) בן ה 29 לצלילה רדודה (2-3 מ') באגמים הנמצאים בין מגרשי הגולף הסמוכים לביתו שבמערב אנגליה.

גארת' נשכר למשימה ע"י בעלי מועדון הגולף לצורך צלילה ואיסוף כדורי הגולף אשר נופלים לאגמים הפזורים לאורך מסלולי הגולף.

תמורת שכר זעום של 20-40 לירות שטרלינג ליום, נשלח ה'צולל' לאסוף את הכדורים מקרקעית האגמים.

לצורך הצלילה, השתמש גארת' במערכת לאספקת אויר ע"י קומפרסור הנמצא על פני המים (במקור נכתב " “hookah – נרגילה!). האויר הדחוס מגיע אל הצולל באמצעות צינור שאורכו כ – 2 מטרים.

ציוד צלילה - סנובה
מתקן אספקת האויר שבו השתמש הצולל – ציוד צלילה? לא נראה! Image Credit: Gwent Police

לאחר שהשלים צלילה ראשונה מוצלחת באותו יום וחזר עם שק מלא בכדורים, ולאחר שלקח הפסקה בא הספיק לנוח ולאכול, המשיך גארת' אל הצלילה הבאה שלו – בסביבות צהרי אותו יום.

אחד מבעלי האתר, היה אחראי להשגיח על גארת' במהלך הצלילה ואולם, ברור כי אמצעי הבטיחות במקום לא היו נאותים ובעלי המקום התעלמו מהוראות הבטיחות הנדרשות בעת ביצוע צלילה מעיין זו. זאת ועוד, האדם אשר השגיח על גארת' איננו צולל מוסמך, לא הוכשר לתת עזרה ראשונה ואף ביום שבו טבע גארת' למוות, לא היה מסוגל להגיש לו עזרה ראשונה מאחר ואחת מידיו היתה מגובסת!

בשעה 12:30 לערך, היה ברור שהצולל נמצא במצוקה – ה"משגיח" שם לב שזרם בועות האויר העולה מן הקרקעית קבוע ושהמצוף עליו נמצא המדחס, נסחף אל גדת האגם. לא ברור מה קרא לצולל, אבל הוא איבד את הווסת שלו, ובהמשך (או לפני כן) איבד את מסיכת הצלילה. בשלב זה הוזעקו למקום כוחות ההצלה ורק לאחר שלמקום הגיעו צוללי המשטרה אשר סרקו את האגם עד אשר מצאו את גופתו של גארת'. הצולל נמצא כאשר רגליו כלפי מעלה, לגופו חגורת משקולות ושק במשקל 16 קג' עם 341 כדורי גולף שהספיק לאסוף.

במסגרת הדיונים בבית המשפט העיד אחד מצוללי המשטרה: "התנאים באגם בעיתיים מאוד, הקרקעית מלאה בסחף. תנאי הראות גרועים ביותר, מייד כשאתה נכנס למים, אינך מצליח לראות את קצה היד שלך". עוד התברר במהלך המשפט כי לא פחות מ – 16 נהלי בטיחות הופרו בצורה רשלנית.

הדבר הגרוע מכל, כפי שעלה מחקירת המשטרה, הוא שהצולל שנבחר לביתוע המשימה כלל לא היה מוסמך! מהעדויות שאספה המשטרה עלה כי בעלי מגרש הגולף פנו למועדון צלילה וקיבל הצעת מחיר שעמדה על כ – 1,250 לירות שטרלינג אך בשל רצון לחסוך, שכרו את שירותיו של גארת' האומלל שמצא את מותו בצלילה רדודה ומסוכנת.

בעלי מועדון הגולף נשלח לכלא באשמת גרימת מוות ברשלנות.

 

המסקנות מהארוע הזה (לכאורה) ברורות למדי, אבל, אם נשליך ונחשוב על התנהלותינו הצוללים – סוגיית המחיר תמיד עולה (איפה אפשר לקבל יותר בזול….ראו את הבלוג של רוני ירושלמי בנושא זה בדיוק), אי הכרות עם אתר צלילה חדש שאליו מגיעים בפעם הראשונה, אי הכרת תנאי הים והראות, שימוש בציוד לא מוכר/ לא בדוק ומעל הכל, חציית גבולות היכולת שלנו – מסוכנות מאוד!

 

מקור: http://www.xray-mag.com/content/golf-ball-recovery-dive-fatality-results-prison-sentence

כתבות נוספות

4 Comments

  1. תלמד לתרגם נכון.
    Hookah זה נרגילה.
    סנובה זה שם מסחרי ספציפי ולא משתמשים בקומפרסור אלא במיכל אויר דחוס.
    נרגילה היתה בשימוש הרבה לפני סנובה.
    נראה לי שאתה פשוט רוצה לפגוע בנו.
    אם לא תשנה – תצטרך לשלם.

    1. נראה לי שזו לא היתה הבעיה במקרה זה…..הצוללל לא היה מוסמך! ומעבר לכך, אם היה צף למעלה, מעומק של 3 מ' כנראה היה מצליח לצאת מזה בחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן