11 אתרי הצלילה המסוכנים והעמוקים בעולם – חלק ד' – הזוכה העצוב

השבוע פרסמנו סדרת כתבות על אתרי הצלילה העמוקים והמסוכנים בעולם.

חלק א' עסק באתרים מלאכותיים – לקריאת הכתבה לחצו כאן

חלק ב' עסק בבולענים ומערות – לקריאת הכתבה לחצו כאן

חלק ג' עסק בחורים כחולים (Blue holes) – לקריאת הכתבה לחצו כאן

ולסיום – המקום שהוא המסוכן ביותר לצלילה בעולם:

11. החור הכחול, דהב, סיני

dahab-blue-hole

בחלקו המזרחי של חצי האי סיני אשר במצריים ועל קו החוף של הים האדום נמצא החור הכחול. זה חלק ממכתש אשר עומקו הוא מעל 130 מטרים ומגיע לאחד המקומות העמוקים על פני כדור הארץ. החור מאוד מוכר (לצערנו) עקב עשרות הצוללים אשר איבדו את חייהם במקום. החור "קטף" את התואר "אתר הצלילה המסוכן בעולם" ו"זכה" לכינוי בית קברות לצוללים. מקרי המוות הרבים קרו בעיקר בעקבות צוללים חסרי ניסיון או בעלי ביטחון עצמי מופרז אשר התקשו במציאת הדרך מתוך החור אל הים הפתוח וסיימו בירידה אל המעמקים. אלו שיצללו באתר זה לעיתים יתקלו בחליפות צלילה ישנות ומיכלי גז של הצוללים אשר מעולם לא יצאו מהחור.

אחד ממקרי הטביעה המפורסמים והקשים לצפיה הוא של מדריךהצלילה הישראלי יורי ליפסקי ז"ל, אשר סיפורו ידוע בקרב ציבור הצוללים עקב ציעוד וידאו המצמרר של כל מהלך הצלילה שממנה מעולם לא חזר. בסרטון ניתן לראות שיורי מעמיק מאוד מהר, מאבד את יכולת השיפוט שלו ולכן נכשל בחזרה אל פניי המים. מעל 100 צוללים איבדו את חייהם בחור הכחול בדהב.

סרט הטביעה של יורי ז"ל:

OKעצה מ diver – חשוב לזכור, צלילה היא ספורט שדורש תכנון קפדני, תשומת לב, אחריות ומיומנות. כל אתר צלילה הוא מסוכן אם לא שומרים על כללי הבטיחות. שימרו על עצמכם, צלילות שמחות. 

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן