פינת ההיסטוריה – נחשף סרט הקולנוע התת ימי הראשון

צלם אמיץ, גופה של סוס וכריש רעב

הסרט התגלה לאחר שנים רבות בהן היה קבור בספריית הקורנגרס האמריקאי

בשנת 1914, עיתונאי צעיר בשם ג'. אי. וויליאמסון (J.E. Williamson) המציא את ה “photosphere”  (בתרגום חופשי לעברית – כדור צילום) – מתקן אשר איפשר לו לצלם מתחת לים – במקומות שבהם רגל אדם לא דרכה.

אביו של וויליאמסון שהיה קפטן של אוניה, בנה מעין צינור מתכת שלתוכו ניתן היה להכניס אדם ולאטום את הפתח. הצינור היה מצוייד בחלון דרכו ניתן היה לצפות בפלאי הים.

ה photosphere - מתקן הצילום של וויליאמסון Photo: Williamson
ה photosphere – מתקן הצילום של וויליאמסון
Photo: Williamson

וויליאמסון הבן החליט לבצע ניסויי צילום ראשונים עם הפוטוספייר ולאחר שהגדיל את החלון והוסיף אמצעי תאורה, נוכח כי המתקן מתאים והחליט לצלם סרט קולנוע תת ימי – הסרט הראשון בעולם.

כדי להפיק את הסרט, וויליאמסון היה זקוק לכסף וכדי לגייס את הכסף הנדרש, הבטיח למשקיע סרט שבו תצולם סצינה – אדם נגד כריש.

וויליאמסון יצא אל המים השקטים והצלולים של הבהמאס לצלם סרט שנקרא – Thirty Leagues Under the Sea  –  תשעים מייל מתחת לפני הים. לימים שונה שמו של הסרט ל 'טרור המעמקים' (The Terrors of the Deep).

בסרט ניתן לראות גופת סוס אשר הוכנסה אל מי הים כדי למשוך כרישים. למשימת הקרב נגד הכריש נשלח בתחילה צעיר מקומי אשר הרג כריש אך הסצינה לא נקלטה בעדשת המצלמה. וויליאמסון החליט לקחת את המשימה על עצמו וצלל עם סכין. בסרט ניתן לראות את וויליאמסון דוקר את הכריש בבטנו והורג אותו! די מזעזע!

הסרט יצא בשנת 1916 וכמאה שנים שכב בארכיון הקונגרס האמריקאי עד שלאחרונה התגלה על ידי עובד הספריה.

לפני מספר שבועות פרסמנו סדרת כתבות על ההיסטוריה של הצילום התת ימי שהתחיל עוד כשני עשורים לפני פרסום סרטו של וויליאמס. לכתבה הראשונה על ההיסטוריה של הצילום התת ימי – לחצו כאן

לצפיה בקטעים מהסרט של ווילאמס:

מקור
Popular Science

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן