האם חוף קצא"א באילת יהפוך לאטרקציה תיירותית?

קטע חוף של 200 מ' נמסר לעירית אילת וצפוי להפוך לחוף אקולוגי

פרוייקט שהוכרז כבר לפני עשור עומד להתממש?

רק ביולי האחרון (2017), לאחר כ 50 שנה, נפתח חוף קצא"א לציבור הרחב. בקטע החוף בן 300 המטרים הותקנו מספר סככות צל והועמד מבנה שרותים ופחי זבל, אך מעבר לכך, נשאר החוף בתולי. מאות צוללים פקדו ופוקדים את החוף שעורר סקרנות רבה אחרי חמישים שנה בהן היה סגור ואכן, פרט לכמות לא מבוטלת של אשפה שהצטברה במהלך השנים, ניתן לראות עושר של אלמוגים ובעלי חיים, וכמובן, מפגשים על בסיס יומי עם ארבע הדולפינות מריף הדולפינים הסמוך.

טקס פתיחת חוף קצאא לציבור. צילום: סיגלה שהם
טקס פתיחת חוף קצאא לציבור. צילום: סיגלה שהם

לאחרונה, מסרה חברת קו צינור הנפט אילת אשקלון (קצא"א) קטע חוף נוסף בן 200 מטרים, לעירית אילת.

בקטע החוף החדש מתכננת עירית אילת להקים חוף אקולוגי אשר יתבסס על העמודים הקיימים במקום ויכלול גן תת ימי, קיר טיפוס ומגוון מתקנים לפעילות ספורטיבית. בנוסף, מתוכנן לקום במקום מבנה אשר ישמש כבית ל 'שומרי המפרץ' – מיזם אותו הקים והוביל בשני העשורים האחרונים מורי חן ואשר עבר לניהולה של רשת המתנסים העירונית לפני מספר חודשים.

על התוכנית לפתוח חוף אקולוגי במקום פורסמה כתבה בעיתון גלובס כבר לפני כעשור (ספט' 2008), אז דווח כי יושקעו בפרוייקט כ 4.5 מליון שקל. התוכנית כללה הקמת כיתות לימוד, מתקני פעילות חינוכית ועוד – לכתבה בגלובס – לחצו כאן

עירית אילת שכרה את שירותי משרד האדריכלים התל אביבי – מייזליץ כסיף לצורך בניית תוכנית כוללת לעיצוב קו החוף של העיר המשתרע מטאבה ועד עקבה.

באילת רצועת חוף שאורכה 13 ק"מ, מתוכם כ – 3.5 ק"מ אינם נגישים למתרחצים ונמצאים באחזקתם של גופים שונים, ביניהם חברת נמלי ישראל, חיל הים, המשרד להגנת הסביבה, המכון הבינאוניברסיטאי ועוד.

קצא"א הינה הגוף הראשון אשר מעביר לידי העירייה רצועת חוף.

ראש העירייה מאיר יצחק הלוי: "זהו יום חג לעיר אילת. הנחישות, העבודה המאומצת רבת השנים והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי, רצועת חוף נוספת". לצד התמיכה מקיר לקיר הודה ראש העירייה לשר האוצר על התמיכה וההובלה, שבזכותם, ייהנו כאמור תושבי אילת מרצועת חוף בתולית, שמגודרת כבר עשרות שנים. "יש כאן אמירה מכוננת. צריך לזכור שעד לא מכבר אי אפשר בכלל היה לדבר עם קצא"א, כי לא נמצא פתרון לביטחון האנרגטי. אני מתכוון ללחוץ על עוד גורמים לפתוח חופים נוספים לטובת הציבור." ציין ראש העירייה.

אנו מקווים שעבודות הפיתוח המתכוננות לא יפגעו בחוף הקיים וישאירו, לפחות חלק מהחוף, כפי שהיה.

לאחר פתיחת החוף, פרסמנו כתבה שהעלתה תהיה האם פתיחת קטע החוף הראשון שנפתח ישמר או שפעילות הצוללים והרוחצים תפגע בו. לכתבה – לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן