מחשב צלילה חדשני בפיתוח

יאפשר תקשורת בין הצוללים

טכנולוגית גלי קול בתדר גבוה תאפשר איתות בין צוללים

כל מי שצלל יודע כי התקשורת בין הצוללים לא קלה ולעיתים, בן הזוג לצלילה כל כך מרוכז בחוויה עד שאינו מבחין בסימני הידיים ואף בצלצול רעשן הצלילה או הקריאות של בן זוגו. מחשב הצלילה Oceans S1 בא לתת מענה לבעיה על ידי שימוש בגלי קול בתדר גבוה.

צוות הפיתוח של הסטרטאפ השוודי Team Oceans עסוק בימים אלו בפיתוח מחשב הצלילה אשר מעבר לפונקציות הרגילות שכל מחשב צלילה מצוייד בהם, יאפשר תקשורת איתותים בין צוללים. המחשב, שמיועד לענידה על היד, יאפשר מעבר להצגת מצפן, זמן הצלילה, עומק, טמפ' המים וכו', לנהל את ספר הצלילה של הצולל באפליקציה בטלפון החכם – לאחר כל צלילה ניתן יהיה לשדר את נתוני הצלילה אל הישומון ולשמור את הנתונים ב'לוג בוק'.

התוספת החדשנית למחשב הצלילה כאמור, היא היכולת לאותת לצוללים אחרים על מנת להסב את תשומת ליבם. כל צולל שיענוד את המחשב ואשר יחובר מבעוד מועד למחשב של צולל אחר, יקבל בלחיצת כפתור של בן זוגו רטט והתראה אל המחשב שלו. ניתן כמובן לחבר מספר מחשבים למעין רשת וכך, יכול מדריך צלילה או דייב מאסטר לאותת לקבוצה שלמה של צוללים בו זמנית. האיתות אשר כאמור משודר באמצעות גלי קול יעבוד עד למרחק של כ – 15 מ'. ההתראה תוצג גם על המסך המחשב עם הודעה ממי התקבל האיתות.

מחשב הצלילה Oceans S1 ישקול פחות מ 100 גרם, יתאים לצלילה עד לעומק של 50 מ' וישמור נתונים של כ 500 צלילות. טעינת סוללת המחשב תהיה אלחוטית וטעינה אחת תספיק לכ – 10 שעות עבודה.

הפרוייקט הושק לאחרונה באתר גיוס ההמונים קיקסטרטר והיזמים מקווים לסיים את גיוס הסכום הנדרש בעוד כ – 20 ימים (סוף פברואר 2019). המחשבים הראשונים צפויים לצאת לשוק בחודש ספטמבר 2019 ועד סוף השנה אמור להתחיל השיווק המסחרי שלהם. מחיר מחשב בודד צפוי לעמוד על €499.

נראה פתרון פשוט ומצויין לבעיה שמלווה את הצוללים מדי יום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן