קונדומים זולים עולים ביוקר / למה לפעמים עדיף לשלם טיפה יותר בהתחלה מאשר המון אח"כ – רוני ירושלמי

כמה באמת עולה קורס צלילה?

לקראת תחילת העונה התחלתי לקבל המון המון שיחות טלפון ומיילים על פעילויות הצלילה השונות ומחיריהם. כמובן שבירור לגביי מחיר הוא לגטימי ורצוי, בכל זאת אנחנו אנשים שצריכים לתכנן את ההוצאות שלנו. מה שהפריע לי בחלק מהשיחות היא אנשים שמספרים על מחירים של חבילות זולות שניתן למצוא בשוק.

בצלילה, כמו בכל דבר שאנחנו נותנים את חיינו בידי המדריכים שלנו, חשוב מאד לפי דעתי לברר שהמועדון ומדריך הצלילה שאתם בוחרים לעצמכם או לאהובכם עובד בצורה בטיחותית ובגישה שמתאימה לכם.

ישנם הרבה סוגים בני אדם ואותו דבר נכון לספקטרום הרחב של לימודי צלילה וגישות לעולם התת ימי. הגישה הנפוצה יותר בקרב הישראלים לצערי היא אותה גישה שהופכת את מועדון הצלילה "למפעל לצוללים". הקהל הישראלי כמעט תמיד מבקש הנחה. בהשוואה למחירים בעולם, בישראל כמעט הכי זול ללמוד לצלול. אנחנו משלמים פה כמעט יותר על הכל, אבל לא על צלילה.

בואו נחשוב ביחד מה זה יוצר

הכיס הראשון שסובל, הוא הכיס של המדריך. ובעצם כדי להרוויח את מה שהמדריך ירוויח בתיאלנד  בשתי צלילות (!), בישראל, הוא ירוויח כשידריך חמש צלילות. למדריך שלכם יש פחות זמן לתת לכם יחס אישי ולעזור לכם להתקדם בעולם הצלילה. בגלל כמות העבודה והתמורה המועטה יחסית, המקצוע הופך לאט לאט למקצוע שאי אפשר לקיים איתו משפחה ולחיות איתו בכבוד, מצב זה יוצר שוק של מדריכים חסרי ניסיון – בלי שיהיה להם גם מדריכים ותיקים שילמדו אותם. וככה מצאתם את עצמכם נותנים את חייכם בידיים של מדריך שסיים קורס מדריכים לפני חודש, וכבר עושה קורס כפול או משולש (2-3 קבוצות במהלך אותו השבוע). אין לו זמן ללמד את כל מי שקצת מתקשה, בטח שלא לתת טיפה מעבר לסטנדרטים הקבועים בחוק. רוב הפעמים מחוסר זמן ולחץ כלכלי אותו מדריך גם יאלץ לעגל פינות.

ככה אתם רוצים ללמוד לצלול? ככה אתם רוצים לתת לילדים שלכם ללמוד לצלול?

בואו נמשיך, בואו נסתכל על שאר הצוות שנדרש כדי להחזיק מועדון צלילה.

אנחנו רוצים ציוד צלילה טוב, איכותי שעובד. בשביל זה צריך טכנאי טוב. אולי זה יפליא אתכם, אבל מאד מאד קשה למצוא טכנאי ציוד צלילה טוב, אין הרבה טכנאים וממש אין הרבה כאלה שהם גם טובים. הטובים עולים כסף – ובצדק. אבל – אם מועדון הצלילה לא יכול להרשות לעצמו טכנאי ב 10.000 ש"ח לחודש (ברוטו כן), הוא יצטרך להתפשר. אותו טכנאי צעיר, מוקף בכמויות ציוד שלוחצים עליו לתקן מהר כי הלקוחות שמשלמים את המשכורות שלו צריכים אותו. הלחץ הזה היה גורם לכל אחד לפספס איזה גומיה שצריך להחליף. האם זה הטכנאי שהייתם רוצים שיטפל בציוד שלכם?

צוות חנות ודלפק לא מקצועיים – שלא מבינים את צרכי הצלילה שלכם – אם יש לכם מזל הם יהיו כוכב שני. הם האנשים שמוכרים ונותנים לכם את הציוד שלכם אחרי שכבר הצלחתם להתקדם לרמה שאתם צוללים לבד… לא תרצו מישהו שיודע לדאוג לכם? מישהו שידע ליעץ, להמליץ ואפילו לעצור ולשאול מישהו בכיר בעל וותק כשהוא או היא אינם בטוחים…. אז אותו המישהו לא מוכן לעבוד בשכר מינימום (ובצדק), ולכן תצטרכו להתמודד עם מי שכן מוכן.

אז קיבלנו – מדריכים צעירים ועייפים, ציוד עייף, וצוות שלא באמת יודע יותר מידי מה טוב לכם

איך נמנעים מכל זה? משלמים יותר (משלמים סכום הוגן הכוונה). משלמים על ידע, מקצועיות וותק, יחס אישי, על ציוד ועל האכפתיות. דואגים שהמדריך ושיטת העבודה שלו יתאימו לכם ומומלץ שתבקשו לדבר איתו כדי להחליט. לא מתקשרים ומבקשים רק הנחות, כמו שלא הייתם מבקשים מרופא או עו"ד. מועדון צלילה שהוא בית זה אחד הדברים הכי חשובים שיהיו לצולל קבוע, וכדי שיהיה אחד כזה שבאמת דואג לך, צריך גם לדאוג לו. ונכון, צלילה זה לא התחביב הזול ביותר בעולם אבל תמיד אפשר להשקיע ולהיות דייב מאסטר ואז ברוב המקומות יתנו לך להוביל צלילות וככה לצלול בחינם ולפעמים אפילו להרוויח מזה.

אז כדי שנוכל לקחת את המקצוע הזה ולהפוך אותו לקריירה – בלי לדאוג מאיפה נשלם את השכר דירה הבא, בבקשה חברים – שימו לב מה המוצר שאתם קונים והאם ההנחה הזאת באמת שווה את זה – כי כולנו כבר יודעים שקונדומים זולים – עולים ביוקר.

 

לפעילויות צלילה, ללא הנחות אבל עם יחס אישי והרבה מאד אכפתיות

רוני ירושלמי 053-5262605

ronnieym26@gmail.com

בשולי הדברים – אין האמור בכתבה מכוון למועדון או אדם ספציפי. תחום הצלילה הספורטיבית בישראל מתפתח וחשוב שתשמר המקצועיות והבטיחות לטובת כל העוסקים במלאכה והצוללים.

 

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן