11 אתרי הצלילה העמוקים והמסוכנים ביותר בעולם – חלק א'

11 אתרי הצלילה העמוקים והמסוכנים ביותר – חלק א' – אתרים מלאכותיים

למכורי האנדרנלין שבינינו, אין משהו אשר יותר ממריץ מצלילה – צלילה בחושך, צלילה במערכת סבוכה של מערות או קפיצה לתוך אגם מצוק מאוד גבוה. צוללים מתענגים בעיקר לחקור ולהגיע למקומות שרוב בני האדם כלל לא מגיעים לראות, חלקם עושים זאת תחת סיכון חייהם תוך צלילה לעומקים שמגיעים עד 120 מטרים. רבים מהם לא יצאו מאותן הרפתקאות עמוקות ומסוכנות בחיים.

אספנו את רשימת עשרת האתרים הנחשבים כיום בעולם כמפחידים או המסוכנים ביותר:

1. כן שיגור טילים גרעיניים ב-וולהלה, טקסס (Valhalla Missile Silo, Texas)

valhalla-missile-silo-diving

ממש צמוד לאביליין (Abilene, Texas), טקסס נמצא כן שיגור גרעיני שבו צוללים הרפתקנים יורדים במדרגות מפחידות מראה ונדרשים להתמודד בגבורה עם טמפרטורות מים של כ – 13º צלסיוס. המתקן אכלס בעבר טילים גרעיניים מסוג אטלס ולאחר שממשלת ארה"ב נטשה את המתקן הוא נרכש והוסב למתקן אימונים לצוללים טכניים. קוטרו של כן השיגור הוא 18 מטרים ועומק המים הוא כ 40 מטרים.

*במדינת וושינגטון שבארה"ב נפתח אתר נוסף בתוך מתקן שיגור טילים גרעיניים – Titan1 missile silo

סרטון צלילה בכן השיגור בטקסס:

2. נימו 33 – בריכת הצלילה המלאכותית 

nemo-33

בריכת אימוני הצלילה העמוקה בעולם נמצאת בליבו של מועדון צלילה באוקל (בלגיה) אשר נקרא נימו 33. הבריכה היא מבנה שקוע באדמה בעל מספר פלטפורמות בעומקים שונים ושתי "קרקעיות" בעומקים של 5 ועשרה מטרים כאשר פתחה העגול של הבריכה מגיע בשיאו לעומק של כ 32 מטרים. המים איתם ממלאים את הבריכה הם מי מעיינות חמים אשר מסוננים ואינם מכילים כלור. כחלק ממבנה הבריכה ישנן מספר מערות דמה. בנוסף, מבקרים יכולים לצפות בצוללים אשר נמצאים בתוך המים מחלונות הצפיה הרבים אשר ממוקמים בצידי הבריכה. המתקן כולו תוכנן להדרכת צלילה, פנאי והפקה וצילום סרטים.

סרטון צלילה בנמו 33:

3. בריכת Y40 באיטליה -הבריכה העמוקה בעולם

y-40

הבריכה מיועדת לאימון ולימוד כל סוגי הצלילה –  צלילה חופשית, צלילה ספורטיבית וצלילה טכנית. המים בבריכה נמצאים בטמפרטורה מבוקרת של כ 34° – 32°. פרט לעומקה שעומד על 40 מ', בבריכה שנבנתה תוך שנה אחת (לצפיה בסרטון המתעד את תהליך הבניה ליחצו כאן), ניתן למצוא מתקנים שונים ומערות המאפשרים אימונים צלילה מסוגים שונים ואפילו לבצע קורס צלילה.

אימון צלילה חופשית ב Y40:

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן