אפליקצה חדשה ה – Airbnb של עולם הצלילה
הרשת החברתית של הצוללים בעולם

שיתוף מידע וידע בקרב הצוללים לטובת הצוללים בעולם
אחרי שלקח לג’ימס טסואי (James Tsuei) יותר מחודש לחקור, לשלוח אימיילים ולתכנן חופשת צלילה באינדונזיה, הוא החליט שזה הזמן שהסטרטאפ שהקים, deepblu, יפתח ויציע פלטפורמה לתכנון והזמנת טיולי צלילה. פלאנט דיפבלו – Planet Deepblu שמה לה כיעד להפוך ל Airbnb של עולם הצלילה.
דיפבלו הממומקמת בטייפה, טיוואן, הוקמה בשנת 2015 והמוצר הראשון אותו השיקה הוא מחשב צלילה הקרוי קוסמיק (COSMIQ) ורשת חברתית המאפשרת לשתף את יומן הצלילה ומידע נוסף המבוססת שירותי ענן. הקוסמיק הנראה כמו שעון יד, מאפשר לשתף את המידע באופן אלחוטי ובצורה קלה כך שכל תהליך עידכון הרשת החברתית דיפבלו, המונה לדברי המיסד כ- 40,000 חברים, נעשה פשוט למדי ונח.

האפליקציה החדשה מסתמכת על מידע הנאסף מהמשתמשים – תמונות, סרטוני וידאו, רישומי צלילות (Dive logs) וביקורות. המידע כולו יהיה זמין למשתמשי המערכת ואמור לסייע בתכנון והזמנת טיולי צלילה באתרים שונים ברחבי העולם. לדברי טסואי, קיימים לא מעט אתרי הזמנת טיולי צלילה בעולם אך אלו בעיקר אתרי הזמנות (בדומה לאתרי הזמנת חדרי מלון) בעוד המערכת החדשה מאפשרת לצוללים להתקשר ישירות עם מועדוני הצלילה ומפעילי הטיולים דבר שעשוי להוזיל ב-עד 25% את עלות הטיול!
מייסד דיפבלו מעריך כי בעולם ישנם כ – 8 מליון צוללים פעילים אשר מוציאים בממוצע כ $1000 על ציוד והכשרה ובהמשך סכומים משמעותיים על טיולי צלילה. זה שוק לא מבוטל אשר מגלגל לא מעט כסף “מטרתנו היא להנגיש את עולם הצלילה לאנשים רבים ככל האפשר ולאפשר לתכנן ולחוות צלילה ביעדים מרתקים ומיוחדים, בקלות” אומר טסואי, “אנחנו פונים גם לדור הצעיר שנכון להיום פונה יותר לכיוון גלישה וספורט אקסטרים ופחות לצלילה. על ידי הנגשת המידע אנחנו מצפים להצליח למשוך גם צעירים לתחום” הוסיף.
ג’ימס מתכנן כבר צעדים נוספים להגביר את השיתוף בקרב צוללים בעולם ומתכנן לפתח שירותים נוספים סביב הרעיון של רשתות חברתיות יחודיות לאלו שאוהבים את הים וצלילה.
להורדת האפליקציה – חפשו deepblu בחנויות האפליקציות באיפון ואנדרואיד.