ארוע בטיחות בצלילה – הכל בגלל סוללה אחת קטנה/ Garen Thatcher

האם יש לכם גיבוי?

הארוע התרחש בראוטן, הונדורס (Roatan) לפני כשבועיים (בסוף חודש יוני 2017). הדברים פורסמו ע"י גארן ט'אצ'ר ותורגמו באישורו. הדברים מובאים כפי שגארן כתב אותם:

"הפעם ראשונה שאני מפסיק צלילה התרחשה לפני מספר ימים. זה לא היה מקרה חירום, אבל, מקווה שפרסום זה יסייע לצוללים אשר משתמשים בציוד כמו שלי (כמו שהיה לי….).

אני צולל עם מד לחץ אלחוטי ללא מד לחץ אנלוגי. המערכת עבדה במהלך כמעט 100 צלילות, ללא כל בעיה. הארוע התרחש כאשר צללתי בראוטן לפני מספר ימים, הצלילה הראשונה באותו יום.

לפני הקפיצה מהסירה, בודק את לחץ האויר, הכל טוב!, קופץ למים, בדיקה נוספת של לחץ האויר, הכל טוב!. כאשר אני מביט במד הלחץ אחרי 15 דקות צלילה, הצג במחשב הצלילה מראה קווים שחורים. אין שום אזהרה, אין סימן של סוללה חלשה, רק נראה שאין תקשורת בין ממסר הלחץ והמחשב. קירבתי את המחשב למד הלחץ כדי לנסות לחדש את התקשורת בין מד הלחץ האלחוטי למחשב, כלום!

בשלב זה אני מסמן לדייבמאסטר ומראה לה את המחשב. היא מיד מסמנת לי לעלות ולסיים את הצלילה. החלטה נכונה ב 100% אפילו שבמחשבה הגיונית היה לי עוד הרבה אויר במיכל והייתי יכול להמשיך בקלות עוד כ 30 דקות ללא כל בעיה. ברור לי שהכלל הוא שאם אתה לא יודע מה כמות האויר, אתה חייב לסיים את הצלילה.

כשהגעתי לחוף, סוללה חדשה במשדר פתרה את הכל!

החלפת סוללה במשדר לחץ
ציוד צלילה. משדר לחץ אויר אלחוטי (למשדר שבתמונה אין קשר לנאמר בכתבה)

העצה שלי למי שצולל רק עם מד לחץ אלחוטי ללא מד לחץ אנלוגי – תוסיפו מד לחץ אנלוגי. הייתי חוסך את הפסד הצלילות באותו יום ממני ומהבן שלי אם היה לי גיבוי לציוד הדיגיטאלי.

אגב, קיבלתי התראה על מצב סוללת משדר חלשה לפני הצלילה הזו, אבל נראה כי היה כאן כשל מיידי בסוללה – ולכן המחשב לא יכל לקלוט את הסיגנל"

* למסופר בכתבה אין קשר ל recall שעושה כעת חברת SUUNTO! כל מי שיש ברשותו ציוד אשר נקרא לטיפול בחברה – חייב לבצע זאת עפ"י הוראות היצרן! 

 

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן