סכנה – זרמי תחתית – וידאו

זרם פתאומי המושך כלפי מטה

בתחילת השנה (פבר' 2016) צללה קבוצת יפנים במלדיביים כשלפתע נלכדו בזרם חזק אשר משך אותם כלפי מטה.

בסרטון ניתן לראות כיצד הצוללים ממש נשאבים כלפי מטה כשהם חסרי אונים. הצלם הצליח להגיע אל הקיר ולאחוז בו מה שמנע ממנו להמשיך ולהעמיק.

זרם כזה נוצר בדר"כ בסמוך לקיר כאשר זרם העולה מן הקרקעית מקבל שינוי כיוון ומתחיל לזרום כלפי מטה. זהו ארוע יחסית נדיר אך אנו עשויים להתקל בתופעה במקומות שונים.

הצוללים שהחלו להשאב כלי מטה, נראים מנסים להיאבק בזרם. את עוצמת הזרם ניתן לאמוד מהאופן שבו בועות האויר נסחפות הצידה ולא עולות כלפי מעלה.

מה לעשות כאשר נתקלים בזרם כזה?

אז כמו תמיד  – לא להכנס לפאניקה היא ההצעה החשובה ביותר.

נסיון לשחות כלפי מעלה איננו אפקטיבי ויצרוך הרבה אנרגיה ומאמץ.

הדרך הנכונה היא:

  • ראשית, להמנע מכניסה לזרם כזה: חשוב להתבונן על בעלי החיים ולזהות התנהגות לא רגילה, להסתכל על הסחף במים ואולי להבחין בזרם ו – להשאר קרוב אל הקיר. ובמידה ובכל זאת מצאתם את עצמכם בזרם כזה מומלץ:
  • לנפח מעט את המאזן
  • לפרוס רגליים וידיים ולהגדיל את ההתנגדות למים
  • לשחות בצורה אופקית בכל הכח עד ליציאה מהזרם. בדר"כ האיזור המושפע מהזרם אינו גדול וברגע שיוצאים ממנו, ניתן ביתר קלות לחזור ולצלול באופן רגיל (יתכן שכדאי אחרי ארוע שכזה לעלות חזרה בצורה מבוקרת ולא להמשיך בצלילה באיזור)
  • לנפח את המצוף – גם כדי לסמן את מיקומכם וגם יתכן וניתן יהיה להעזר בו כשק הצפה.

סוף הסיפור

הקבוצה יצאה מהצלילה בשלום. כשעלו על פני המים גילו כי אחד הצוללים חסר, אולם לשמחתם, הוא נמצא במרחק כמה עשרות מטרים מהמקום – הוא הצליח לשחות אל מחוץ לזרם ועלה מייד אל פני המים.

לפני מספר חודשים פרסמנו כתבה על הסכנה בזרמי חוף חוזרים. לקריאה לחצו כאן

כתבות נוספות

2 Comments

  1. העצות שלכם מטעות ומסוכנות!!

    לפרוס רגליים וידיים ולהגדיל את ההתנגדות למים -> בדיוק להיפך. אם יש זרם שסוחף אותך, לפרוס ידיים ורגלים רק יגדיל את שטח הפנים שלך ואת הסחיפה של הזרם.

    לנפח מעט את המאזן -> ומה ייקרה כשהצולל ייצא מהזרם? הציפה שלו תהיה חיובית. תוסיפו לזה את איבוד האריאנטציה שכנראה יש לו במקרה הזה וקצת לחץ וקיבלתם טיול לתא לחץ

    לנפח את המצוף -> הרוב המוחלט של האנשים לא מצליחים לנפח נקניק בלי להסתבך איתו לפחות קצת. לנסות לנפח אותו באמצע זרם חזק, בעומק זאת עצה פשוט מטומטמת!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן