תאילנד – צולל בריטי מת במהלך צלילה במערה

נמצא מת לאחר כ 47 דק' צלילה

ביום שבת האחרון (21 לדצמ' 2019) מצא את מותו צולל מערות בריטי כבן 60 לאחר שצלל במערה באיזור Nakhon Si Thammarat – בדרום תאילנד. הצולל, רוג'ר מתיאו סמיט ( Roger Matthew Smith) נמצא על ידי בן זוגו לצלילה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וכשאינו נושם.

בן זוגו לצלילה, צולל מקומי תאילנדי סיפר לחוקרי המשטרה כי הם צללו באתר מספר רב של פעמים וכי המערה מוכרת להם היטב. המערה המוצפת מים מתוקים, עמוקה מאוד ובשבת האחרונה, הגיעו זוג הצוללים לעומק של למעלה מ 100מ'! בשלב מסויים, העמיק הצולל הבריטי עד לכ 120מ' ואז נפרדו בני הזוג.

לכשהגיע הצולל המקומי אל פני המים ראה את בן זוגו לצלילה מוטל על שפת המערה (כאן התאורים באתרי האינטרנט השונים אשר דיווחו על המקרה סותרים) וסבר בתחילה כי הוא נח לאחר הצלילה. משהתקרב אליו, הבחין כי איננו בהכרה ואינו נושם, ואז הזעיק את כוחות ההצלה שהעבירו את הצולל לבית החולים המקומי שם נקבע מותו.

חוקרי המשטרה פנו לעזרת צולל מיומן אשר קבע כי מיכל ההליום של הצולל הבריטי לא היה תקין ולאחר בדיקת מחשב הצלילה הגיע למסקנה כי תקלה זו בשילוב עליה מהירה גרמו לצולל לאבד את ההכרה. עוד העריך המומחה כי האויר במיכלים נגמר במהלך העליה ואז למעשה הצולל מצא את מותו כתוצאה מטביעה.

בשלב זה לא פורסמה סיבת המוות באופן רשמי.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Search Engine Submission - AddMe
דילוג לתוכן